Jednostka ratowniczo-gaśnicza
Dowódca Jednostki ratowniczo-gaśniczej
mł. bryg. inż. Krzysztof Fila
tel.: +48 83 355 19 65
e-mail: jrg.psp@parczew.pl
Z-ca Dowódcy Jednostki ratowniczo-gaśniczej
kpt. inż. Tomasz Zalewski
tel.: +48 83 355 19 65
e-mail: jrg.psp@parczew.pl
Jednostka ratowniczo-gaśnicza realizuje zadania w zakresie spraw:
- ratowniczych;
- szkoleniowych;
- bezpieczeństwa i higieny pracy.
Do zakresu działania Jednostki ratowniczo – gaśniczej w zakresie spraw ratowniczych należy w szczególności:
- organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie walki z pożarami oraz likwidacji miejscowych zagrożeń;
- dokumentowanie toku pełnienia służby ze szczególnym uwzględnieniem sporządzania informacji z prowadzonych działań ratowniczych;
- wykonywanie pomocniczych czynności w czasie klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, gdy działaniami kierują inne służby;
- wykonywanie podstawowych czynności ratowniczych w obszarze chronionym oraz
w ramach odwodów operacyjnych; - przygotowanie własnych sił i środków do wypełniania zadań ratowniczych na przydzielonym obszarze chronionym;
- współdziałanie z innymi służbami ratowniczymi na przydzielonym obszarze działania w zakresie doskonalenia likwidacji zdarzeń;
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych, poznawanie własnego terenu działania, w tym organizacja i udział w ćwiczeniach na obiektach;
- przygotowywanie do zatwierdzenia przez komendanta powiatowego harmonogramów miesięcznych, półrocznych służby oraz dyżurów domowych dla zmian służbowych jrg na poszczególne okresy rozliczeniowe zgodnie z obowiązującymi przepisami i uzgodnieniami;
- ustalanie strażakom pełniącym w danym miesiącu służbę w warunkach o różnym stopniu szkodliwości godzin przesłużonych w warunkach szkodliwych dla zdrowia, przekazanie danych celem naliczenia dodatku za służbę w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych;
- ewidencjonowanie czasu służby strażaków pełniących służbę w jrg oraz przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do wypłaty rekompensat finansowych za przedłużony czas służby;
Do zadań Jednostki ratowniczo – gaśniczej w zakresie spraw szkoleniowych należy
w szczególności:
- planowanie i organizowanie szkoleń na potrzeby komendy powiatowej i ksr-g na obszarze powiatu;
- organizowanie szkoleń i doskonalenia specjalistycznego (w tym także medycznego) członków ochotniczych straży pożarnych w zakresie ratownictwa;
- planowanie i organizowanie doskonalenia zawodowego dla strażaków jrg;
- udział w przygotowaniu analiz z działań ratowniczych;
- udział w aktualizacji:
- stanu gotowości operacyjnej,
- procedur ratowniczych,
- dokumentacji operacyjnej;
- inicjowanie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów ksr-g na obszarze powiatu;
- organizowanie obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego wymaganych stosownymi przepisami, prowadzenie okresowej oceny sprawności fizycznej strażaków oraz prowadzenie spraw z zakresu szkolenia i doskonalenia zawodowego strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej.
Do zadań Jednostki ratowniczo – gaśniczej w zakresie spraw bhp należy w szczególności:
- prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp;
- sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bhp zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
- prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
- przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
- współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bhp oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników;
- uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta powiatowego, komisji bhp oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bhp, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.
Wydział operacyjny
Starszy Specjalista
kpt. mgr inż. Aleksander Bożym
tel.: +48 83 355 19 64
e-mail: operacyjna.psp@parczew.pl
Wydział operacyjny realizuje zadania w zakresie spraw:
- operacyjnych;
- łączności;
- informatyki;
Pracą wydziału kieruje naczelnik wydziału.
Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego:
- st. kpt. mgr Krzysztof Klajda;
- asp. mgr Michał Kopiński;
- asp. Tomasz Kaczorowski;
- mł. asp. mgr Patryk Punda;
- ogn. Mariusz Semeniuk;
Do zadań Wydziału operacyjnego w zakresie spraw operacyjnych, w tym skkp, należy w szczególności:
- analizowanie stanu zabezpieczenia operacyjnego na obszarze powiatu oraz przygotowanie komendy powiatowej do organizacji działań ratowniczych, w tym nadzwyczajnych zagrożeń, katastrof lub klęsk żywiołowych, a także nadzór nad prawidłowością prowadzenia akcji ratowniczych;
- opracowywanie planów ratowniczych i ich bieżąca aktualizacja;
- przyjmowanie zgłoszeń o wystąpieniu zdarzeń niebezpiecznych i dysponowanie niezbędnych sił i środków do ich likwidacji, ewentualnie przekierowywanie zgłoszeń do właściwych służb za pośrednictwem skkp;
- koordynacja działań ratowniczych lub kierowanie siłami i środkami zaangażowanymi
w działania ratownicze na obszarze powiatu; - przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia, przekształcania lub likwidacji jednostek ochrony przeciwpożarowej i jednostek ratowniczo – gaśniczych;
- analizowanie stanu wyposażenia jednostek ratowniczo – gaśniczych i innych jednostek ksr-g oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie;
- zapewnienie funkcjonowania skkp, ustalanie potrzeb w zakresie jego wyposażenia
w sprzęt i urządzenia umożliwiające dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami ksr-g na obszarze działania oraz umożliwiające współpracę z Wojewódzkim Stanowiskiem Koordynacji Ratownictwa; - sporządzanie analiz i wniosków z działań ratowniczych prowadzonych przez jednostki ksr-g, prowadzenie ewidencji zaistniałych zdarzeń oraz wydawanie niezbędnych zaświadczeń
i informacji; - współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia
i współdziałania a także systemów alarmowania na obszarze działania; - współpraca z administratorem sieci w zakresie analizowania i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i kierowania działaniami ratowniczymi;
- nadzór, kontrola i archiwizacja poczty elektronicznej przychodzącej i wychodzącej z skkp;
- przygotowywanie projektów umów i porozumień zawieranych z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, innymi służbami, inspekcjami, strażami, instytucjami oraz podmiotami, które dobrowolnie zgodziły się współpracować w akcjach ratowniczych;
- nadzorowanie gotowości operacyjnej jrg oraz innych podmiotów ksr-g, analizowanie gotowości operacyjno-technicznej na podstawie raportów dobowych oraz prowadzonych kontroli, a także przedstawianie wniosków w tym zakresie;
- przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej jrg oraz osp na obszarze powiatu pod względem przygotowania do działań ratowniczych;
- przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych, współdziałanie w zakresie operacyjnego zabezpieczenia powiatów sąsiednich;
- koordynowanie prac w zakresie funkcjonowania ksr-g;
- prowadzenie ewidencji jednostek wchodzących w skład ksr-g na obszarze działania;
- planowanie i organizowanie doskonalenia zawodowego dla strażaków skkp;
- obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania oraz nadzór nad ich funkcjonowaniem;
- bieżące informowanie oficera prasowego oraz komendanta powiatowego o zdarzeniach specyficznych, medialnych i innych mających wpływ na bezpieczne funkcjonowanie społeczeństwa odnotowanych w powiecie oraz postępie w prowadzeniu akcji ratowniczych;
- przygotowywanie do zatwierdzenia przez komendanta powiatowego harmonogramów służby dyżurnej skkp oraz dyżurów domowych strażaków pełniących służbę w systemie codziennym zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- ewidencjonowanie czasu służby strażaków pełniących służbę w skkp oraz przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do wypłaty rekompensat finansowych za przedłużony czas służby;
Do zadań Wydziału operacyjnego w zakresie łączności należy w szczególności:
- planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na obszarze działania komendy powiatowej oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania;
- nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy powiatowej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz ich alarmowania i dysponowania na teren obszaru chronionego;
- zapewnienie ciągłego funkcjonowania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej;
- współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności;
- analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na obszarze działania komendy powiatowej;
- koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek krs-g na obszarze działania komendy powiatowej;
- planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g na obszarze działania komendy powiatowej nowoczesnych technik łączności;
- sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności;
Do zadań Wydziału operacyjnego w zakresie spraw informatyki należy w szczególności:
- analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz współpraca z administratorem sieci
w zakresie wdrażania i nadzorowania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej, w tym skkp; - zapewnienie niezawodnego działania otoczenia sieciowego sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej oraz w skkp;
- nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania, dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz wykorzystywanych w działalności komendy powiatowej;
- współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych;
- współpraca z administratorem sieci w zakresie sporządzania informacji i analiz z zakresu informatyki;
- wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych;
- systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy powiatowej;
- współpraca z administratorem sieci w zakresie utrzymania w sprawności istniejących w komendzie powiatowej systemów teleinformatycznych;
- nadzór nad technicznym funkcjonowaniem poczty elektronicznej.
- prowadzenie strony internetowej oraz strony Biuletynu Informacji Publicznej komendy powiatowej.
Sekcja organizacyjno-kadrowa
Kierownik Sekcji
mł. bryg. inż. Ireneusz Szkuat
tel.: +48 83 355 19 62
e-mail: kadry.psp@parczew.pl
Starszy Specjalista
mgr Katarzyna Korniluk Duda
tel.: +48 83 355 19 57
e-mail: kp_parczew@straz.lublin.pl
Sekcja organizacyjno-kadrowa realizuje zadania w zakresie spraw:
- kadrowych;
- zlecania pomocy prawnej;
- prowadzenia kancelarii do ochrony informacji niejawnych;
- organizacyjnych;
- archiwizacji
oraz współpracuje z jrg w zakresie realizacji zadań służby bhp w szczególności prowadzi obsługę kancelaryjną i przechowuje dokumentację związaną z realizacją zadań służby bhp.
Pracą sekcji kieruje kierownik sekcji.
Do zadań sekcji organizacyjno-kadrowej w zakresie spraw kadrowych należy w szczególności:
- realizowanie założeń polityki kadrowo – płacowej komendanta powiatowego oraz sporządzanie list płac;
- przygotowywanie zakresów czynności dla strażaków pełniących służbę w komendzie powiatowej;
- prowadzenie spraw osobowych i socjalnych strażaków, pracowników cywilnych komendy powiatowej oraz współpraca z kołem emerytów i rencistów działającym przy komendzie powiatowej w zakresie obsługi kancelaryjnej;
- sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrzorganizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- organizowanie i ewidencjonowanie doskonalenia zawodowego strażaków systemu codziennego i pracowników cywilnych komendy powiatowej.
Do zadań sekcji organizacyjno-kadrowej w zakresie zlecania pomocy prawnej należy w szczególności zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy powiatowej.
Do zadań sekcji organizacyjno-kadrowej w zakresie prowadzenia kancelarii do ochrony informacji niejawnych należy w szczególności:
- bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów,
- udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym,
- egzekwowanie zwrotu dokumentów,
- kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów w kancelarii oraz jednostce organizacyjnej,
- prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami,
- wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony.
Do zadań sekcji organizacyjno-kadrowej w zakresie spraw organizacyjnych i archiwizacji należy w szczególności:
- opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
- opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
- prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów, tj.; przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
- prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej w tym pełnienie funkcji koordynatora czynności kancelaryjnych;
- nadzór, kontrola i archiwizacja poczty elektronicznej przychodzącej i wychodzącej z sekretariatu komendanta powiatowego;
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
- organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostki ratowniczo – gaśniczej;
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej;
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
- ewidencjonowanie czasu służby strażaków oraz pracowników cywilnych w codziennym rozkładzie służby i pracy w komendzie powiatowej oraz przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do wypłaty rekompensat finansowych za przedłużony czas służby;
- ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej.
Samodzielne stanowisko pracy ds. kontrolno-rozpoznawczych
Starszy Specjalista
kpt. mgr Wojciech Denejko
tel.: +48 83 355 19 63
e-mail: prewencja.psp@parczew.pl
Samodzielne stanowisko pracy ds. kontrolno-rozpoznawczych realizuje zadania w zakresie spraw kontrolno-rozpoznawczych.
Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. kontrolno-rozpoznawczych należy w szczególności:
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń poprzez przeprowadzanie czynności kontrolno-rozpoznawczych;
- nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie działania komendy powiatowej;
- opracowywanie zestawień obejmujących wyniki kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych oraz kontroli działań zapobiegających poważnym awariom przemysłowym;
- nadzór nad organizacją oraz uzgadnianie sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego z komendą;
- współpraca z organami Policji, Prokuratury, Nadzoru Budowlanego, Inspekcji Pracy oraz organami administracji i innymi instytucjami w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
- inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu;
- opracowywanie i aktualizacja katalogu i mapy zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń;
- opracowywanie projektów decyzji, postanowień w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
- analizowanie przyczyn pożarów zaistniałych na terenie powiatu, w tym nieprawidłowości, które przyczyniły się do ich powstania oraz rozprzestrzeniania się;
- opracowywanie opinii dotyczących bezpieczeństwa pożarowego budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz imprez masowych;
- organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie upowszechniania
i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych; - rozpoznawanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej;
- przygotowywanie projektu stanowiska komendanta powiatowego w sprawie przekazywania do użytku obiektów budowlanych;
- przeprowadzanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej
w odniesieniu do poszczególnych rodzajów budynków, innych obiektów budowlanych oraz terenów; - wykonywanie zadań w stosunku do zakładów o zwiększonym i dużym ryzyku w zakresie zapobiegania poważnym awariom przemysłowym w oparciu o ustawę prawo ochrony środowiska;
- wdrażanie w działalności kontrolno-rozpoznawczej nowych wymagań zawartych w znowelizowanych przepisach techniczno-budowlanych, o ochronie przeciwpożarowej oraz Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa pożarowego;
Samodzielne stanowisko pracy ds. logistycznych
Starszy Specjalista
kpt. mgr Zbigniew Wróblewski
tel.: +48 83 355 19 61
e-mail: logistyka.psp@parczew.pl
Samodzielne stanowisko pracy ds. logistycznych realizuje zadania w zakresie spraw:
- kwatermistrzowskich;
- technicznych.
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. logistycznych należy w szczególności:
- administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów i pomieszczeń pozostających w dyspozycji komendy powiatowej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie;
- opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
- dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy powiatowej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
- zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego na terenie powiatu oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
- prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
- likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku;
- sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej;
- prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy powiatowej, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych, prowadzonych przez komórki organizacyjne komendy powiatowej;
- systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów i ustalanie z komórką właściwą ds. operacyjnych i jrg priorytetów w tym zakresie;
- prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków komendy powiatowej;
- prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
- realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
- ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej;
- inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno-technicznej samochodów i sprzętu silnikowego;
- prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych;
- obsługa transportowa komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
- prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej komendy powiatowej;
- nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
- organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego i innych urządzeń i instalacji technicznych;
- wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów i sprzętu silnikowego.
Samodzielne stanowisko pracy ds. finansowych
Główny Księgowy
mgr Magdalena Wiśniewska
tel.: +48 83 355 19 66
e-mail: ksiegowa.psp@parczew.pl
Samodzielne stanowisko pracy ds. finansowych realizuje zadania w zakresie spraw finansowych.
Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. finansowych należy w szczególności:
- sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową;
- prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej;
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
- wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy powiatowej,
- zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę powiatową,
- przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnieniu terminowego ściągania należności;
- analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych
i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej; - prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
- nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej;
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi.