Komórki organizacyjne

Jednostka ratowniczo-gaśnicza

 

 

Dowódca Jednostki ratowniczo-gaśniczej
st. kpt. inż. Krzysztof Fila
tel.: +48 83 355 19 65
e-mail: jrg.psp@parczew.pl

 

Z-ca Dowódcy Jednostki ratowniczo-gaśniczej
mł. kpt. Tomasz Zalewski 
tel.: +48 83 355 19 65
e-mail: jrg.psp@parczew.pl

 

Jednostka ratowniczo-gaśnicza realizuje zadania w zakresie spraw:

  • ratowniczych;
  • szkoleniowych;
  • bezpieczeństwa i higieny pracy.

Do zakresu działania Jednostki ratowniczo – gaśniczej w zakresie spraw ratowniczych należy w szczególności:

  1. organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie walki z pożarami oraz likwidacji miejscowych zagrożeń;
  2. dokumentowanie toku pełnienia służby ze szczególnym uwzględnieniem sporządzania informacji z prowadzonych działań ratowniczych;
  3. wykonywanie pomocniczych czynności w czasie klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, gdy działaniami kierują inne służby;
  4. wykonywanie podstawowych czynności ratowniczych w obszarze chronionym oraz
    w ramach odwodów operacyjnych;
  5. przygotowanie własnych sił i środków do wypełniania zadań ratowniczych na przydzielonym obszarze chronionym;
  6. współdziałanie z innymi służbami ratowniczymi na przydzielonym obszarze działania w zakresie doskonalenia likwidacji zdarzeń;
  7. rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych, poznawanie własnego terenu działania, w tym organizacja i udział w ćwiczeniach na obiektach;
  8. przygotowywanie do zatwierdzenia przez komendanta powiatowego harmonogramów miesięcznych, półrocznych służby oraz dyżurów domowych dla zmian służbowych jrg na poszczególne okresy rozliczeniowe zgodnie z obowiązującymi przepisami i uzgodnieniami;
  9. ustalanie strażakom pełniącym w danym miesiącu służbę w warunkach o różnym stopniu szkodliwości godzin przesłużonych w warunkach szkodliwych dla zdrowia, przekazanie danych celem naliczenia dodatku za służbę w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych;
  10. ewidencjonowanie czasu służby strażaków pełniących służbę w jrg oraz przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do wypłaty rekompensat finansowych za przedłużony czas służby;

Do zadań Jednostki ratowniczo – gaśniczej w zakresie spraw szkoleniowych należy
w szczególności:

  1. planowanie i organizowanie szkoleń na potrzeby komendy powiatowej i ksr-g na obszarze powiatu;
  2. organizowanie szkoleń i doskonalenia specjalistycznego (w tym także medycznego) członków ochotniczych straży pożarnych w zakresie ratownictwa;
  3. planowanie i organizowanie doskonalenia zawodowego dla strażaków jrg;
  4. udział w przygotowaniu analiz z działań ratowniczych;
  5. udział w aktualizacji:
    1. stanu gotowości operacyjnej,
    2. procedur ratowniczych,
    3. dokumentacji operacyjnej;
  6. inicjowanie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów ksr-g na obszarze powiatu;
  7. organizowanie obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego wymaganych stosownymi przepisami, prowadzenie okresowej oceny sprawności fizycznej strażaków oraz prowadzenie spraw z zakresu szkolenia i doskonalenia zawodowego strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej.

Do zadań Jednostki ratowniczo – gaśniczej w zakresie spraw bhp należy w szczególności:

  1. prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp;
  2. sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bhp zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
  3. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
  4. przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
  5. ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
  6. współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bhp oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników;
  7. uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta powiatowego, komisji bhp oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bhp, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.

 

  1.  

Wydział operacyjny

 

 

Starszy Specjalista
kpt. mgr inż. Aleksander Bożym
tel.: +48 83 355 19 64
e-mail: operacyjna.psp@parczew.pl

Wydział operacyjny realizuje zadania w zakresie spraw:

  • operacyjnych;
  • łączności;
  • informatyki;

Pracą wydziału kieruje naczelnik wydziału.

Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego:

  • kpt. mgr Krzysztof Klajda;
  • asp. mgr Michał Kopiński;
  • asp. Tomasz Kaczorowski;
  • mł. asp. mgr Patryk Punda;
  • mł. ogn. Mariusz Semeniuk;

Do zadań Wydziału operacyjnego w zakresie spraw operacyjnych, w tym skkp, należy w szczególności:

  1. analizowanie stanu zabezpieczenia operacyjnego na obszarze powiatu oraz przygotowanie komendy powiatowej do organizacji działań ratowniczych, w tym nadzwyczajnych zagrożeń, katastrof lub klęsk żywiołowych, a także nadzór nad prawidłowością prowadzenia akcji ratowniczych;
  2. opracowywanie planów ratowniczych i ich bieżąca aktualizacja;
  3. przyjmowanie zgłoszeń o wystąpieniu zdarzeń niebezpiecznych i dysponowanie niezbędnych sił i środków do ich likwidacji, ewentualnie przekierowywanie zgłoszeń do właściwych służb za pośrednictwem skkp;
  4. koordynacja działań ratowniczych lub kierowanie siłami i środkami zaangażowanymi
    w działania ratownicze na obszarze powiatu;
  5. przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia, przekształcania lub likwidacji jednostek ochrony przeciwpożarowej i jednostek ratowniczo – gaśniczych;
  6. analizowanie stanu wyposażenia jednostek ratowniczo – gaśniczych i innych jednostek ksr-g oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie;
  7. zapewnienie funkcjonowania skkp, ustalanie potrzeb w zakresie jego wyposażenia
    w sprzęt i urządzenia umożliwiające dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami ksr-g na obszarze działania oraz umożliwiające współpracę z Wojewódzkim Stanowiskiem Koordynacji Ratownictwa;
  8. sporządzanie analiz i wniosków z działań ratowniczych prowadzonych przez jednostki ksr-g, prowadzenie ewidencji zaistniałych zdarzeń oraz wydawanie niezbędnych zaświadczeń
    i informacji;
  9. współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia
    i współdziałania a także systemów alarmowania na obszarze działania;
  10. współpraca z administratorem sieci w zakresie analizowania i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i kierowania działaniami ratowniczymi;
  11. nadzór, kontrola i archiwizacja poczty elektronicznej przychodzącej i wychodzącej z skkp;
  12. przygotowywanie projektów umów i porozumień zawieranych z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, innymi służbami, inspekcjami, strażami, instytucjami oraz podmiotami, które dobrowolnie zgodziły się współpracować w akcjach ratowniczych;
  13. nadzorowanie gotowości operacyjnej jrg oraz innych podmiotów ksr-g, analizowanie gotowości operacyjno-technicznej na podstawie raportów dobowych oraz prowadzonych kontroli, a także przedstawianie wniosków w tym zakresie;
  14. przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej jrg oraz osp na obszarze powiatu pod względem przygotowania do działań ratowniczych;
  15. przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych, współdziałanie w zakresie operacyjnego zabezpieczenia powiatów sąsiednich;
  16. koordynowanie prac w zakresie funkcjonowania ksr-g;
  17. prowadzenie ewidencji jednostek wchodzących w skład ksr-g na obszarze działania;
  18. planowanie i organizowanie doskonalenia zawodowego dla strażaków skkp;
  19. obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania oraz nadzór nad ich funkcjonowaniem;
  20. bieżące informowanie oficera prasowego oraz komendanta powiatowego o zdarzeniach specyficznych, medialnych i innych mających wpływ na bezpieczne funkcjonowanie społeczeństwa odnotowanych w powiecie oraz postępie w prowadzeniu akcji ratowniczych;
  21. przygotowywanie do zatwierdzenia przez komendanta powiatowego harmonogramów służby dyżurnej skkp oraz dyżurów domowych strażaków pełniących służbę w systemie codziennym zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  22. ewidencjonowanie czasu służby strażaków pełniących służbę w skkp oraz przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do wypłaty rekompensat finansowych za przedłużony czas służby;

Do zadań Wydziału operacyjnego w zakresie łączności należy w szczególności:

  1. planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na obszarze działania komendy powiatowej oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania;
  2. nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy powiatowej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz ich alarmowania i dysponowania na teren obszaru chronionego;
  3. zapewnienie ciągłego funkcjonowania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej;
  4. współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności;
  5. analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na obszarze działania komendy powiatowej;
  6. koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek krs-g na obszarze działania komendy powiatowej;
  7. planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g na obszarze działania komendy powiatowej nowoczesnych technik łączności;
  8. sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności;

Do zadań Wydziału operacyjnego w zakresie spraw informatyki należy w szczególności:

  1. analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz współpraca z administratorem sieci
    w zakresie wdrażania i nadzorowania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej, w tym skkp;
  2. zapewnienie niezawodnego działania otoczenia sieciowego sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej oraz w skkp;
  3. nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania, dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz wykorzystywanych w działalności komendy powiatowej;
  4. współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych;
  5. współpraca z administratorem sieci w zakresie sporządzania informacji i analiz z zakresu informatyki;
  6. wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych;
  7. systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy powiatowej;
  8. współpraca z administratorem sieci w zakresie utrzymania w sprawności istniejących w komendzie powiatowej systemów teleinformatycznych;
  9. nadzór nad technicznym funkcjonowaniem poczty elektronicznej.
  10. prowadzenie strony internetowej oraz strony Biuletynu Informacji Publicznej komendy powiatowej.

 

Sekcja organizacyjno-kadrowa

 

 

Kierownik Sekcji
st. kpt. inż. Ireneusz Szkuat
tel.: +48 83 355 19 62
e-mail: kadry.psp@parczew.pl

 

Starszy Specjalista
mgr Katarzyna Korniluk Duda
tel.: +48 83 355 19 57
e-mail: kp_parczew@straz.lublin.pl

 

Sekcja organizacyjno-kadrowa realizuje zadania w zakresie spraw:

  • kadrowych;
  • zlecania pomocy prawnej;
  • prowadzenia kancelarii do ochrony informacji niejawnych;
  • organizacyjnych;
  • archiwizacji

oraz współpracuje z jrg w zakresie realizacji zadań służby bhp w szczególności prowadzi obsługę kancelaryjną i przechowuje dokumentację związaną z realizacją zadań służby bhp.

Pracą sekcji kieruje kierownik sekcji.

Do zadań sekcji organizacyjno-kadrowej w zakresie spraw kadrowych należy w szczególności:

  1. realizowanie założeń polityki kadrowo – płacowej komendanta powiatowego oraz sporządzanie list płac;
  2. przygotowywanie zakresów czynności dla strażaków pełniących służbę w komendzie powiatowej;
  3. prowadzenie spraw osobowych i socjalnych strażaków, pracowników cywilnych komendy powiatowej oraz współpraca z kołem emerytów i rencistów działającym przy komendzie powiatowej w zakresie obsługi kancelaryjnej;
  4. sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno-rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
  5. realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
  6. analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
  7. opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrzorganizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
  8. organizowanie i ewidencjonowanie doskonalenia zawodowego strażaków systemu codziennego i pracowników cywilnych komendy powiatowej.

Do zadań sekcji organizacyjno-kadrowej w zakresie zlecania pomocy prawnej należy w szczególności zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy powiatowej.

Do zadań sekcji organizacyjno-kadrowej w zakresie prowadzenia kancelarii do ochrony informacji niejawnych należy w szczególności:

  1. bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów,
  2. udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym,
  3. egzekwowanie zwrotu dokumentów,
  4. kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów w kancelarii oraz jednostce organizacyjnej,
  5. prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami,
  6. wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony.

Do zadań sekcji organizacyjno-kadrowej w zakresie spraw organizacyjnych i archiwizacji należy w szczególności:

  1. opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
  2. organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
  3. opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
  4. prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów, tj.; przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania dokumentów;
  5. prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej w tym pełnienie funkcji koordynatora czynności kancelaryjnych;
  6. nadzór, kontrola i archiwizacja poczty elektronicznej przychodzącej i wychodzącej z sekretariatu komendanta powiatowego;
  7. organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
  8. przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
  9. organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostki ratowniczo – gaśniczej;
  10. realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej;
  11. prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
  12. ewidencjonowanie czasu służby strażaków oraz pracowników cywilnych w codziennym rozkładzie służby i pracy w komendzie powiatowej oraz przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do wypłaty rekompensat finansowych za przedłużony czas służby;
  13. ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej.

Samodzielne stanowisko pracy ds. kontrolno-rozpoznawczych

 

 

Starszy Specjalista
mł. kpt. mgr Wojciech Denejko
tel.: +48 83 355 19 63
e-mail: prewencja.psp@parczew.pl

Samodzielne stanowisko pracy ds. kontrolno-rozpoznawczych realizuje zadania w zakresie spraw kontrolno-rozpoznawczych.

Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. kontrolno-rozpoznawczych należy w szczególności:

  1. rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń poprzez przeprowadzanie czynności kontrolno-rozpoznawczych;
  2. nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie działania komendy powiatowej;
  3. opracowywanie zestawień obejmujących wyniki kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych oraz kontroli działań zapobiegających poważnym awariom przemysłowym;
  4. nadzór nad organizacją oraz uzgadnianie sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego z komendą;
  5. współpraca z organami Policji, Prokuratury, Nadzoru Budowlanego, Inspekcji Pracy oraz organami administracji i innymi instytucjami w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
  6. inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu;
  7. opracowywanie i aktualizacja katalogu i mapy zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń;
  8. opracowywanie projektów decyzji, postanowień w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
  9. analizowanie przyczyn pożarów zaistniałych na terenie powiatu, w tym nieprawidłowości, które przyczyniły się do ich powstania oraz rozprzestrzeniania się;
  10. opracowywanie opinii dotyczących bezpieczeństwa pożarowego budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz imprez masowych;
  11. organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie upowszechniania
    i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych;
  12. rozpoznawanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej;
  13. przygotowywanie projektu stanowiska komendanta powiatowego w sprawie przekazywania do użytku obiektów budowlanych;
  14. przeprowadzanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej
    w odniesieniu do poszczególnych rodzajów budynków, innych obiektów budowlanych oraz terenów;
  15. wykonywanie zadań w stosunku do zakładów o zwiększonym i dużym ryzyku w zakresie zapobiegania poważnym awariom przemysłowym w oparciu o ustawę prawo ochrony środowiska;
  16. wdrażanie w działalności kontrolno-rozpoznawczej nowych wymagań zawartych w znowelizowanych przepisach techniczno-budowlanych, o ochronie przeciwpożarowej oraz Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa pożarowego;

 

Samodzielne stanowisko pracy ds. logistycznych

 

 

Starszy Specjalista
mł. kpt. mgr Zbigniew Wróblewski
tel.: +48 83 355 19 61
e-mail: logistyka.psp@parczew.pl

Samodzielne stanowisko pracy ds. logistycznych realizuje zadania w zakresie spraw:

  • kwatermistrzowskich;
  • technicznych.

Do zadań samodzielnego stanowiska ds. logistycznych należy w szczególności:

  1. administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów i pomieszczeń pozostających w dyspozycji komendy powiatowej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie;
  2. opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
  3. dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy powiatowej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
  4. zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego na terenie powiatu oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
  5. prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
  6. likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku;
  7. sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej;
  8. prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy powiatowej, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych, prowadzonych przez komórki organizacyjne komendy powiatowej;
  9. systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów i ustalanie z komórką właściwą ds. operacyjnych i jrg priorytetów w tym zakresie;
  10. prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków komendy powiatowej;
  11. prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
  12. realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
  13. ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej;
  14. inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno-technicznej samochodów i sprzętu silnikowego;
  15. prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych;
  16. obsługa transportowa komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
  17. prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
  18. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej komendy powiatowej;
  19. nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
  20. organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego i innych urządzeń i instalacji technicznych;
  21. wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów i sprzętu silnikowego.

 

Samodzielne stanowisko pracy ds. finansowych

 

 

Główny Księgowy
mgr Magdalena Jagiełło
tel.: +48 83 355 19 66
e-mail: ksiegowa.psp@parczew.pl

Samodzielne stanowisko pracy ds. finansowych realizuje zadania w zakresie spraw finansowych.

Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. finansowych należy w szczególności:

  1. sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową;
  2. prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej;
  3. prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
    1. wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi  w dyspozycji komendy powiatowej,
    2. zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę powiatową,
    3. przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
    4. zapewnieniu terminowego ściągania należności;
  4. analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych
    i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej;
  5. prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
  6. nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej;
  7. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi.

 

 

Skip to content