Deklaracja dostępności

I am raw html block.
Click edit

Deklaracja dostępności

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Parczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Parczewie.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Zamieszczone na stronie informacje, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości, ponieważ nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
  • Zamieszczone na stronie filmy nie posiadają napisów dla osób Głuchych, mogą pochodzić z innych źródeł, mają tylko charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.

Nadmierne koszty

Zamieszczone na stronie materiały filmowe nie posiadają napisów i audiodeskrypcji ponieważ nie zawierają wypowiedzi ustnych, służą jako materiał promocyjny instytucji lub pochodzą z źródeł zewnętrznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Skróty klawiszowe

  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
  • W prawym górnym rogu strony komendy, zainstalowana jest wtyczka ułatwiająca dostęp do strony osobom ze szczególnymi potrzebami tj. opcja: powiększ tekst, pomniejsz tekst, skala szarości, wysoki kontrast, odwrócony kontrast, podświetlenie tła, podkreśl linki, czytelna czcionka.
  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab (dalej) i Shift+TAB (wstecz).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Aleksander Bożym — mailowo operacyjna.psp@parczew.pl lub telefonicznie 83 355 19 64.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie, podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Parczewie ul. Piwonia 12, 21-200 Parczew

Wejście do budynku KP PSP w Parczewie znajduje się od ulicy Piwonia gdzie zlokalizowany jest parking z wydzielonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych oznaczone niebieskim polem i znakiem pionowym D-18a i tabliczką T-29. Dojście do budynku pozbawione jest barier terenowych i umożliwia osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich dotarcie bezpośrednio do drzwi wejściowych. Przy wejściu do komendy znajduje się wideodomofon, którym należy się posłużyć w celu wezwania pomocy przy otwieraniu drzwi wyposażonych w samozamykacz. Obsługa interesantów ze szczególnymi potrzebami odbywa się w sali konferencyjnej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Parczewie do której prowadzi łagodna pochylnia dla wózków inwalidzkich. Pozostała cześć budynku nie jest przystosowana dla osób poruszających się na wózkach. Jednocześnie, w przypadku konieczności bezpośredniego kontaktu z pracownikami merytorycznymi, udzielenie wszelkich niezbędnych informacji zmierzających do kompleksowego załatwienia będzie miało miejsce w wyżej wymienionym miejscu. Wejście nie posiada systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących. W zakresie dostępności architektonicznej tutejsza komenda zapewnia wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego. W budynku nie ma pętli indukcyjnej oraz windy. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma toalety dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Opis dostępności komunikacyjnej:

Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby ze szczególnymi potrzebami mogą: napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Komenda Powiatowa PSP w Parczewie, ul. Piwonia 12, 21-200 Parczew, wysłać e-mail na adres: kp_parczew@straz.lublin.pl, elektronicznie za pomocą platformy ePUAP - adres strony internetowej http://www.epuap.gov.pl/, zadzwonić przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: (83) 3551954, spotkać się osobiście w pomieszczeniu przeznaczonym do obsługi interesantów w Komendzie Powiatowej PSP – sala konferencyjna lub Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Parczewie. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Parczewie oferuje usługę Wideotłumacz dla osób głuchych w dni robocze w godzinach od 7:30 do 15:30. Można u nas skorzystać z Wideotłumacza od razu, nie trzeba się specjalnie umawiać. Jak to zrobić? Gdy wejdziesz do budynku głównym wejściem znajdującym się przy ul. Piwonia, poszukaj pokoju dyżurnego stanowiska kierowania (pierwsze pomieszczenie za pochylnią przy klatce schodowej). Tam poinformuj pracownika, że potrzebujesz Wideotłumacza. Na przykład możesz mieć przy sobie kartkę „Chciałbym skorzystać z Wideotłumacza”. Trzeba będzie chwilę poczekać i zostanie uruchomiona usługa Wideotłumacz. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Parczewie jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30

button to change this html

Skip to content